Maïspancakes recept

*EDIT: Dit artikel heb ik een aantal maanden geleden gemaakt, voor dat ik mijn spiegelreflex had, let dus niet op de kwaliteit van de foto's! Misschien verander ik deze later nog als ik dit recept nog en keer ga maken.*
Als eerste weer sorry voor de kwaliteit van deze foto. Ik heb het met mijn telefoon gemaakt, wat misschien niet mijn slimste keuze was. Laatst waren mijn ouders een avondje weg samen met mijn zusje. Om dan maar simpel iets in de oven te gooien had ik geen zin in, dus besloten we om te koken. We hadden simpel aardappels, met vlees, maar hierbij aten we maispannenkoekjes! Super lekker en leuk voor wat meer afwisseling bij je avondeten. 
Wat heb je nodig?
Ingredienten per 4 personen (prijzen van de Albert Heijn):


- 125 gr bloem (€0,39 voor 1 kg)
- 1 tl bakpoeder (€0,44 voor 80 gr)
- 1 tl kurkuma(€1,49 voor 44 gr)
- 1 tl poedersuiker (€0,81 voor 250 gr)
- 200 ml karnemelk (€0,58 voor 400 ml)
- 2 stengels bleekselderij (€1,99 per bos)
- 150 gr maiskorrels (€0,55 voor 300 gr)
- zonnebloemolie (€1,09 voor 1 l)
- zout (€0,57 voor 500 gr)
- gemalen peper (€1,59 voor 35 gr)

Bereiding
- Meng de bloem, bakpoeder, kurkuma en de poedersuiker in een kom.
- Schenk vervolgens de karnemelk er door heen en meng dit ook weer.
- Maak de bladselderij schoon door de sliertjes er tussenuit te halen. Dit gaat makkelijk door voorzichtig met een mesje langs de steel te gaan.
- Snij de bladselderij in kleine stukjes.
- Doe de bladselderij en de maiskorrels in de kom.
- Breng het op smaak met een beetje zout en peper.
- Doe een beetje olie in een pan en bak de pannenkoekjes circa 2 minuten.

Mijn beoordeling:
Ik ben echt een grote maisfan en vind dit recept dan ook super lekker! Zeker een aanrader om eens een keer te maken in plaats van normaal rijst. Natuurlijk krijg je met dit recept een stuk minder groente binnen dan zou moeten, maar ach, voor een keertje kan dat toch geen kwaad? Ik raad dan ook niet aan om dit elke keer te maken als je mais eet, maar ook mais nog eens los te eten. Maar voor af en toe is dit recept zeker de moeite waard!

Kende jij dit recept al of ga je het ooit uitproberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten