Festeynder | Fotografie


-Niet schrikken! Dit artikel bevat een beetje veel te veel foto's (101).-
Afgelopen zondag, 10 augustus bevond hier in het dorp het jaarlijkse evenement Festeynder. Bij dit evenement draait het hele dorp helemaal terug in de tijd. Elk jaar is er weer een thema en dit jaar was dat 'Macht&Pracht'. Ondanks dat ik er bijna jaarlijk heen ga, blijf ik het elke keer weer een heel leuk evenement. Dit evenement word georganiseerd door openlucht museum Eynderhoof en heel veel vrijwilligers. Als je in de buurt van Nederweert bent raad ik je ook zeker aan om een keer Eynderhoof te bezoeken. Benieuwd naar alle foto's die ik heb geschoten? Kijk dan snel verder!

















































































Rond 13.00u liep ik richting dit evenement, want ik wist dat er om 13.30 een optocht zou komen. Deze optocht begon met een minuutje stilte voor de slachtoffers van MH17. Dit omdat een van de belangrijkste vrijwilligers haar dochter daaraan is verloren. Na deze minuut hoorde je hard geklap en kon de optocht beginnen! De optocht was in verschillende delen verdeelt. Het liep uit van religie tot aan kinderen en van sprookjes tot aan klederdracht. 












Ook had Hof van Cranendonck een aantal auto's en een bus tot hun beschikking die hier getoond kon worden. Eerlijk gezegd vind ik deze auto's zo veel mooier als die we nu hebben. De kleur, de rondingen, ze waren gewoon perfect! De mintgroene die een beetje verkeerd qua kleur is uitgevallen op de foto zou ik zo kopen als ik een rijbewijs zou hebben en ze nog te koop zouden zijn.

















































Deze shows, echt, ik hou er van. Dat is ook wel te zien aan de hoeveelheid foto's die ik hiervan heb gemaakt. Het was zo mooi om te zien! Ze hadden niet eens een net of iets om ongelukken te voorkomen! Wat zou ik dit ook graag willen kunnen.












Verder was er ook nog een heel klein showtje van een mannengroep. Ondanks hun leeftijd nog steeds dit kunnen, überhaupt dit kunnen vind ik al knap.
Ook waren er een aantal dieren. Sommige liepen mee met de optocht en andere stonden ergens in een stalletje. Wat vind ik die foto van die schaap leuk geworden zeg! Hij kijkt gewoon precies in de camera.
Ook was er veel aandacht besteed aan de kinderen. Een ouderwetse poppenkast en typische speeltjes van vroeger. Als je je had opgegeven kon je de hele dag met het typische ouderwetse speelgoed gaan spelen en andere kinderen uitleg geven. Dit heb ik jaren geleden ook een keer gedaan en wat vond ik dat leuk toen!







Dan als aller laatste nog een paar random foto's. Op de laatste foto zie je mijn moeder die pannenkoeken staat te bakken. Het was een erg leuke dag en zeker een aanrader om naartoe te gaan!


Ben jij wel eens naar zo een soort evenement geweeest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten